Laten portretteren

In samenwerking met de Stichting Topvrouwen biedt Stichting Lof de mogelijkheid om vrouwen met invloed deel te laten nemen aan de portrettengalerij VROUWEN MET KRACHT.

Hoe werkt het?

Fotograaf Anette Brolenius portretteert de vrouwen zelfbewust en krachting, zonder de menselijke kant uit het oog te verliezen. Het zijn stuk voor stuk portretten van invloedrijke vrouwen, rolmodellen die vanuit hun positie het verschil kunnen maken voor de next generation en daarmee een inspiratiebron zijn voor (werkende) vrouwen in Nederland.

Waarom deelnemen?

Tijdens het Topvrouwen.nl Jaarevent 2018 in het Rijksmuseum werd pijnlijk duidelijk dat de rol van vrouwen in de geschiedenis onderbelicht is. Marry de Gaay Fortman, vorzitter van Topvrouwen.nl, heeft daar de ambitie uitgesproken om een nieuwe geschiedenis te schrijven waarin vrouwen als rolmodel beter zichtbaar worden. Onze ambitie is om in 2020 terug te keren naar het Rijksmuseum in Amsterdam met minimaal 200 portretten van topvrouwen die de hedendaagse geschiedenis beïnvloeden.

Om in aanmerking te komen om geportretteerd te worden, zijn onderstaande aspecten op jou van toepassing:

• Je bent een invloedrijke vrouw, een rolmodel die het verschil kan maken voor de next generation en daarmee een inspiratiebron is voor (werkende) vrouwen in Nederland;
  • Je hebt jouw invloed ingezet voor de next generation, voor vrouwennetwerken, binnen je eigen organisatie, je privéleven of voor de wereld;
  • Je draagt actief jouw functie als rolmodel uit, of je bent bereid dit te doen;
  • Je geeft minimaal een keer per jaar gastcollege voor een vrouwennetwerk, of je bent bereid dit te doen;
  • Je voert jaarlijks drie mentor gesprekken met Young talent, of je bent bereid dit te doen.

Welke vragen gaan we je stellen?

1. Wat wilde je vroeger worden?
  2. Wie is jouw rolmodel?
  3. Wat heeft jou gebracht op de plek waar je nu bent?
  4. Wat zijn de levenslessen die je wilt doorgeven?
  5. Waarin ben je zelf een rolmodel?

Interesse om deel te nemen?

Meld je hier aan en Stichting Lof neemt contact me je op.